top of page
Přirozená volba pro RAICO
Společnost RAICO je jedním z našich zahraničních klientů. Na Maltě patří k předním specialistům na návrh, dodávku a instalaci elektrických, mechanických a protipožárních systémů. Na trhu působí přes 30 let a velmi dlouho pracovala bez ERP systému – až do roku 2020 spravovala veškerá data v Excelu. Ten ale rostoucí a prosperující společnosti nakonec přestal stačit.
Co jí přinesl přechod na Business Central? Jaké integrace jsou pro ni užitečné? A jak proběhla pozdější migrace systému do cloudu? To vše se dočtete v příběhu RAICO, který z velké části vypráví ředitel společnosti, Michael Aquilina.
30 let
na trhu
od 2020
na Business Central
2021
migrace do cloudu
„Excel omezoval naši společnost v růstu“
Nedostatečná škálovatelnost, časté problémy s překlepy a dalšími chybami uživatelů, chybějící automatizace – to byly zásadní důvody, které RAICO přivedly k rozhodnutí Excel opustit. Problematické bylo i předávání práce. Pokud se některý zaměstnanec rozhodl ze společnosti odejít, najít a rychle vyškolit jeho nástupce nebylo na místním trhu snadné.
„Uvědomili jsme si, že toto řešení omezuje naši společnost v dalším růstu. Museli jsme s tím něco udělat,” říká Michael Aquilina, ředitel RAICO.
„Business Central byl další přirozený krok“
RAICO dlouhodobě používá Microsoft 365, proto seznamu potenciálních ERP systémů od začátku dominoval Microsoft Dynamics 365 Business Central. „Prostředí vypadá známě. Když přepínám z Outlooku do Business Centralu, vypadá to velmi podobně. Je to zkrátka mnohem jednodušší, když je celé spektrum řešení od Microsoftu,“ vysvětluje Michael. Propojení s dalšími nástroji od Microsoftu ale nebyl jediný rozhodující aspekt.
„Business Central je dobrá volba, protože zde působí více poskytovatelů a není třeba vázat se jen na jednoho”. Pokud by se RAICO rozhodlo pro ERP systém vyvinutý jediným poskytovatelem a ten časem přestal na trhu působit nebo by nebylo spokojeno s jeho službami, muselo by znovu projít výběrem systému, migrací dat a zaškolením týmu. Přechod mezi Microsoft partnery je výrazně jednodušší.
A proč RAICO zvolilo právě On Point? Zeptali jsme se Michaela...
reference
Dokázali jste mi, že si nás ceníte a dokážete nám věnovat nejvíce času. Je zde řada velkých poskytovatelů, kteří Business Central nabízí, ale nenabídli nám jednoho konkrétního člověka, který se o náš projekt bude starat. Za to On Point získal velké plus. I dnes si toho velmi cením, protože jsme v pravidelném kontaktu a reagujete rychle, bez byrokracie.
„Migrace do cloudu trvala asi týden“
RAICO mělo o cloudovou verzi Business Centralu zájem od samého začátku. Jakmile byla k dispozici, šlo to ráz na ráz. „Zvážili jsme obě možnosti a cloud dával smysl. Když jsem viděl ceny, bylo jasné, že se nám vyplatí,“ říká Michael. „Mou jedinou obavou bylo, aby migrace proběhla hladce. Ptal jsem se, jestli máme předem zálohovat důležitá data. Žádné přípravy ale nebyly potřeba, On Point vše držel v kopii a asi za týden bylo hotovo.“
A jak hodnotí výsledek? „Business Central v cloudu nám přinesl konkurenční výhodu – jsme teď schopní rozhodovat velmi rychle. Vím, že i někteří naši velcí dodavatelé používají starší on-premise systémy a jsem hrdý na to, že oproti nim máme zcela aktuální systém. Kromě pravidelných upgradů si cením nových funkcí a doplňků pro cloudovou verzi.“
Business Central RAICO přináší:
1
perfektní přehled o stavu zásob
2
efektivní a výhodné plánování nákupů
3
významné finanční úspory
4
schopnost informovaně a rychle rozhodovat
5
lepší výkony při stejném počtu zaměstanců
6
snadné předání práce novým kolegům
„Už máme za sebou pěknou řádku customizací“
Jak říká Michael, na začátku spíše „testovali vody“. Pořízení ERP systému totiž provázely poměrně běžné obavy. Co když se ve firmě ERP systém neujme? Co když to bude zbytečná časová a finanční investice? Začali tedy se standardním řešením bez úprav na míru. Business Central ale obstál na výbornou a především po migraci do cloudu RAICO samo přišlo s nápady na řadu přizpůsobení a integrací.
Pro RAICO byla užitečná také integrace Jet Reports, které máme v produktové nabídce.
Jak je využívá? Třeba na:
-
reporty o spotřebě materiálu za poslední měsíc
-
generování přehledů o přesčasech zaměstnanců, zůstatcích dovolené či dnech pracovní neschopnosti
-
přehledy o datech ukončení platnosti pracovního povolení zaměstnanců
Díky Business Centralu se nám podařilo získat vždy spolehlivá data. Abychom je získali bez ERP systému, museli bychom přijmout více lidí, investovat do platů a prostor. Takto se nám podařilo zachovat stejný počet zaměstnanců a fungujeme mnohem efektivněji. Především nový způsob správy zásob a průběžná inventarizace nám uspoří tisíce eur měsíčně.
bottom of page