top of page

ERP řešení pro sedmičlenné

INTERCONTI

Česká, stabilní, expertní ve svém oboru. Taková je společnost Interconti Ing. Tomáš Bravený s.r.o., zaměřená na technologie a materiály pro výrobu elektroniky a DPS. Její historie se začala psát už před 35 lety. Od té doby získala mnoho zkušeností i zákazníků a plánuje růst dál – ne však primárně náborem zaměstnanců.
Ve vedení sedmičlenné firmy právě teď předává starší generace žezlo té mladší a spolu s tím přichází řada pokrokových změn → včetně implementace ERP řešení. „A to se firmě takové velikosti vyplatí?“ ptáte se? Ano, vyplatí. A na následujících řádcích vám vysvětlíme proč.

Untitled design (10).png

Říjen 2023

startujeme spolupráci

Standardní řešení

bez úprav na míru

Tříměsíční

implementace systému

Sedm

zaměstnanců & uživatelů

Jasná volba pro menší společnosti → ERP ve „standardu

 

Charakter spolupráce vám v pár slovech představí náš Solutions Consultant Sebastián Benna, který celý projekt vedl:

„Specifikací projektu je, že se jedná o klienta s nižším počtem uživatelů, který dosud nepoužíval ERP systém. Využíval ale jiný, méně známý software. S kolegy jsme implementovali Business Central ve standardním řešení s jedinou úpravou – tiskových sestav na míru. Proč? Volba ERP ve ‚standardu‘ firmě přináší nejrychlejší a finančně nejméně náročnou implementaci, a stejně tak i pozdější upgrady systému.

 

Konkrétně jsme zavedli Essentials moduly Správa financí, Nákup, Prodej a Sklad, což je v tuto chvíli perfektně dostačující. Pokud v budoucnu dojde k většímu růstu nebo změnám ve společnosti, kdykoli můžeme vyvinout úpravy na míru nebo systém rozšířit. Co se velikosti týmu týče, projektu se v On Pointu intenzivněji věnovalo, nebo stále věnuje, šest lidí.“

A teď pojďme do detailů a hezky od začátku.

ERP podporuje transformaci a růst firmy

 

Interconti je rodinný podnik, který nedávno dospěl k zásadnímu milníku – jeho zakladatelé začali předávat vedoucí kompetence svým synům. Ale ať nevyprávíme jejich příběh sami, podělíme se o slovo přímo s jedním z nich, výkonným ředitelem firmy Ing. Adamem Braveným:

„S bratrem postupně přebíráme činnosti od našich rodičů a samozřejmě chceme firmu převzít s jistotou a mít vše pevně v rukou. Plánujeme transformaci procesů a vybudování nové dlouhodobé strategie. I z těchto důvodů jsme se rozhodli k transformaci využít už nový systém, který si osvojíme a budeme s ním efektivní,“ vysvětluje Adam Bravený a dodává: „Systém nám také umožní růst do určité flexibility a kvality služeb pro naše zákazníky a podpoří nás i při technické a odborné expanzi.

Původní ani konkurenční řešení nedrží technologicky krok

 

Společnosti, které se pro přechod na ERP rozhodují, mnohdy pracují v excelových tabulkách v kombinaci s krabicovým účetním softwarem. To nebyl případ Interconti. Používali systém, který se díky své jednoduchosti na mnoho let zabydlel v jejich kanceláři. Vzhledem k aktuálnímu směřování firmy ale přestal stačit.

BC COMP.png

„Chtěli jsme technologicky aktuální a na hardwaru nezávislý systém...

 

... což náš původní nesplňoval. Sice se vyvíjel z pohledu některých procesů a legislativy, na softwarové úrovni ale k pokroku nedocházelo. A to platilo i pro spoustu konkurenčních řešení, o kterých jsme uvažovali při výběru nového systému. I proto jsme se rozhodli pro Business Central – je to technologicky moderní, cloudové řešení a vyvíjí se v reálném čase. Můžeme se kdekoli připojit i na tabletu. Navíc je velmi dobře propojitelné s jinými softwary a dalšími produkty Microsoftu,“ vysvětluje volbu Business Centralu Adam Bravený a ve výčtu pokračuje:

„Pro mě bylo důležité i to, že jde o globálně používaný systém a dá se dohledat spousta materiálů a informací online. K tomu je to záruka, že systém musí být dobrý, stabilní a udržovaný, tím pádem se na něj můžeme spolehnout.“

Implementace za 3 měsíce? Jde to!

 

„Myslel jsem si, že tři měsíce jsou naprosté minimum a že bude těžké to zvládnout. V On Pointu jste se toho ale vůbec nebáli a od začátku jste říkali, že to zvládneme. Spoléhal jsem na vás, že víte, co děláte, a ukázalo se, že to bylo dobře,“ říká Adam Bravený. Jak jsme slíbili, tak se stalo – vše zásadní bylo implementováno za čtvrt roku. „Něco se dodělalo až po GoLive, ale to bylo naopak dobře. Už jsme ten systém používali a věděli jsme, jak to přesně chceme.“

Procesy si ještě sedají

Ve chvíli, kdy píšeme tuto případovou studii, Interconti svůj Business Central už půl roku používá. Poprosili jsme proto o zhodnocení, jak se se systémem sžívají.

„Je cítit, že systém je nachystaný pro daleko větší společnosti. Využíváme ho zatím jen z malé části. Naše procesy si v něm stále ještě sedají a ladíme je, už teď ale vidíme, že jsme ve spoustě z nich rychlejší a efektivnější. Pomohlo nám například vytvoření importních můstků s bankami. Máme totiž více bank i účtů a zrovna tuto agendu obsluhuje kolegyně, která je už věkově v důchodu. Chvíli trvalo, než si to osvojila, ale už teď je mnohem rychlejší. Sám bych původní proces dělal asi dvě hodiny a teď zabere deset minut.“

S kladným přijetím a osvojením systému jsme se snažili maximálně pomoci i my. A to nejen školením. Vedoucí projektu Sebastián Benna osobně jednou týdně jezdil do kanceláří klienta, který tento přístup hodnotí pozitivně: „Přesně tak jsme to potřebovali, protože se nám vždycky za těch pár dní nahromadily otázky, které jsme potom mohli osobně vyřešit. Bylo to velice efektivní. Sebastián dokázal dobře vysvětlovat řešení problémů a trpělivě nám opakoval, co jsme potřebovali. A díky tomu si myslím, že z toho systému někteří neměli takový strach, jako by mohli mít.“

Adam 3.png
Onpoint-modrá-transparent.png

reference

„Výběru poskytovatele jsem se velice obával…

 

… Uvědomoval jsem si, že kvalita implementace závisí dost kriticky na tom, s kým na ní spolupracujeme. A přiznám se, že jsem měl celou dobu trochu obavy, ale nikdy se nenaplnily. Vždycky jsem byl naopak příjemně překvapen, že se buďto nějaký problém vyřešil rychle nebo elegantně, ale hlavně velice lidsky – protože se všemi vašimi kolegy se nám pracovalo příjemně a měl jsem z nich dobrý pocit jako z lidí, kteří jsou mi blízcí. A to si myslím, že bude velký rozdíl oproti vašim konkurentům.“

Budeme i vaším partnerem. Chcete?

Kteří kolegové z On Pointu sehráli v projektu zásadní roli?

DSC_0709 (2).png

Sebastián Benna

„Nejvíc jsme spolupracovali s panem Bennou a můžu objektivně říct, že ten nám nejvíc pomohl. Doteď máme nahrané jeho školení a myslím si, že kdyby takoví lidé učili na školách, věděli bychom toho tady v Česku daleko víc. Metodicky i pedagogicky to bylo špičkové. A projektové vedení nemohlo být z jeho strany lepší – vše se pod jeho vedením tak nějak přirozeně stalo.

DSC_0890 (kopie)_edited.png

Lucie Odehnalová

„V ohledu odborných témat a zkušeností se skladovými záležitostmi jsme spolupracovali s paní Odehnalovou. Tam zase musím smeknout, že její zapálení do práce je obdivuhodné a její odborné znalosti byly jedním z klíčů k tomu, aby to dobře dopadlo. Dala nám spoustu doporučení a řadu těch překážek, na které jsme narazili, jsme s ní rychle odstranili.“

Doporučuje klient D365 Business Central?

Na závěr jsme se Adama Braveného zeptali, co by vzkázal firmám podobného charakteru, které zvažují pořízení ERP systému. Odpověděl:
 

„Asi nejde říct úplně obecně, že pro každou firmu se šesti nebo sedmi zaměstnanci je tento systém vhodný. Pojďme si narovinu říct, že implementace i dlouhodobá podpora bude pro malé firmy s nižším obratem i absolutním ziskem jistě nemalá investice. Ale myslím si, že pro obchodní firmu, která má nějaký sklad a pracuje s položkami zboží, ten systém opravdu je vhodný – ať už je to menší, nebo větší firma.

A vzkázal bych: Určitě se toho nebojte, a s On Pointem už vůbec! Není těžké se v systému zorientovat a pokud si vyberete On Point jako partnera, určitě dokážou splnit, na čem se domluvíte.“

Untitled design (12)_edited.jpg

Je i vaše společnost připravená

na zavedení ERP systému?

POJĎME TO SPOLEČNĚ OVĚŘIT
Business-Central.png
bottom of page