CRM neboli Customer Relationship Management není žádné zaklínadlo. Je to užitečný nástroj, který vám pomůže porozumět klientům a zefektivní práci obchodního týmu. Jaký je ale rozdíl mezi externí a zabudovanou variantou v rámci ERP systému?
Na velikosti (ne)záleží
ERP systém je neocenitelným pomocníkem. Pokud ale vaše firma teprve začíná, nebo je to malá společnost o pár zaměstnancích a nepočítáte do budoucna s raketovým růstem, hlídáte si náklady. Pak pro vás může být vhodnější začít se CRM systémem (obzvlášť, pokud máte fokus na zákazníka) a jednoduchým účetním softwarem. Na ERP systém můžete přejít kdykoliv v budoucnu, až budete potřebovat pokročilejší funkce.
Tip: Ztrácíte se ve zkratkách? Přečtěte si náš stručný článek o rozdílu mezi ERP a CRM.
Možná jste v opačné situaci. Vaše firma se přehoupla do kategorie střední až velká nebo zkrátka řídíte mnoho procesů a lidí. ERP systém už máte zabudovaný a začínáte více řešit vztahy se zákazníkem. Chcete zlepšit kontakt, mít o klientech přehled a být schopni jim připravit nabídku na míru bez toho, aby vás to stálo další práci ze strany zaměstnanců. Řešením pro vás je pořídit si CRM jakožto nadstavbu ERP systému.
CRM zabudované v ERP systému
Obliba ERP roste i díky přizpůsobivosti systému. Naši specialisté ho upraví na míru potřebám vaší firmy. Už ale samotný standard Business Centralu od Microsoftu je často dostačující. Není totiž postavený náhodně, ale na konkrétních potřebách firem, které systém už využívají. Microsoft postupně sbírá zpětnou vazbu a následně ji aplikuje v praxi. Dvakrát ročně vydává upgrade.
I proto svým klientům doporučujeme ERP systém Microsoft Dynamics 365 Business Central, který má CRM zabudovaný již v základní verzi. Modul stačí jen nastavit, nechat zaškolit váš tým a můžete jej začít používat. To vše bez dalších nákladů na licenci. Benefitem je také stejné prostředí v rámci Business Centralu, nemusíte si proto zvykat na nové rozhraní a názvosloví.
To ale není jediným pozitivem. „Další výhodou je, že se softwary mezi sebou nemusí integrovat. Pokud budu mít dva separátní softwary a jako obchodník do CRM systému zadám nový obchod, dozví se to obchodní oddělení. Informace se ale nemusí dostat k finančnímu včas,“ říká Sebastián Benna, náš Solution Consultant.
„V rámci zabudovaného CRM systému to nehrozí. Integrace může probíhat v reálném čase. Jakmile někdo zadá data do CRM, ihned se odešlou do ERP,“ dodává Sebastián.
To vede k lepší zastupitelnosti každého obchodníka a zvýšení plynulosti práce. Kromě toho se každý obchod může následně analyzovat – jaká byla úspěšnost, ve které fázi máme problém, který obchodník je nejúspěšnější – a tím zefektivnit práci managerů i cestu zákazníka.
Jak vypadá zabudový CRM modul v Business Central? Zde je pár ukázek!
Externí systém má své výhody
Některé externí CRM systémy toho umějí více než zabudovaný modul v rámci Business Centralu. Je na zvážení, jaké konkrétní funkce využijete a bez kterých se neobejdete. Výhodou externího softwaru je také minimalismus. Oproti zabudovanému zde najdete méně polí k vyplnění (nemusíte se soustředit na účtování, finance apod.), systém shromažďuje informace týkající se čistě komunikace se zákazníkem. To vede i k lepší čitelnosti v mobilní variantě aplikace. Pro externí systém si ale budete muset přikoupit novou licenci.
–> Proto pokud vybíráte systém, který bude využívat čistě obchodní oddělení, zvažte externí CRM. Pokud ale chcete kompletní řešení, zabudované CRM bude tím pravým pro vás.
Na závěr si pojďme ještě hlavní výhody obou řešení přehledně srovnat v grafice:
Chcete mít jistotu, že vyberete dobře?
Rádi vám nezávazně poradíme a představíme možnosti využití ve vaší společnosti. Ať už při osobní schůzce, nebo během online hovoru. Stačí vyplnit kontaktní formulář nebo napsat e-mail přímo našemu konzultantovi.
Sebastian Benna
Solutions Consultant
sbenna@onpointserv.com
Autoři článku: Kristina Sverkunová, Sebastian Benna
Podklady připravila: Tereza Hrabinová
Kommentarer