„Kolik stojí ERP systém?“ „Co všechno ovlivňuje nacenění ERP řešení?“ „Je ERP systém drahý?“ Ptáte se Googlu, ale i nás. Cena je logicky zásadním faktorem při rozhodování, jestli podnikový informační systém pořídit nebo ne. Tak se na ni pojďme společně podívat.
Jak už asi z délky tohoto článku tušíte, na vaše otázky není jednoduchá a okamžitá odpověď. Proto na webových stránkách poskytovatelů ERP řešení nenajdete fixní ceník a každý si vás zve na osobní konzultaci. V On Pointu to není jinak.
Vstupní konzultace dá vašemu ERP řešení hrubé obrysy
Abychom dokázali připravit cenový odhad, potřebujeme se seznámit s vaší situací. Vyptáme se vás, jaký software používáte. Co vás při práci s ním trápí a co naopak vyhovuje. Pobavíme se o tom, jak spolupracují vaše týmy a kde to ve firemních procesech drhne. Zjistíme, kde vám chybí informace, jaká rozhodnutí trvají dlouho a kde vám utíkají peníze.
Zkrátka, poznáme, v jakých oblastech byste mohli ERP systém nejlépe využít a jak ho můžeme upravit, aby zefektivnil fungování celé vaší společnosti. A především to zjistíte i vy sami. Původní představa klientů je totiž obvykle dost obecná a až po této společné schůzce mají jasnější představu, co by jim ERP řešení – u nás Microsoft Dynamics 365 Business Central – reálně mohlo přinést.
Tato první konzultace je v On Pointu nezávazná. Zveme vás na ni – stačí si napsat o termín na info@onpointserv.com.
Když vám po konzultaci dává smysl pokračovat, přistupujeme k detailním analýzám a připravujeme projektový plán a – konečně na co čekáte – cenový odhad. Pojďme si říct, co ho ovlivňuje.
Do celkové ceny se propisuje především:
1. Předimplementační analýza
Jde o zmíněné detailní analýzy, jejichž výstupem je projektový plán a cenový odhad implementace. Zde platíte za odpracované hodiny.
2. Počet a aktuální cena licencí
Licence jsou pro jednotlivé uživatele a pro zařízení. Jejich ceny určuje Microsoft a jsou veřejně dostupné na jeho stránkách. Je dobré vědět, že ceník se průběžně mění a také že někdy probíhají slevové akce vyhlášené přímo Microsoftem – hlídáme je pro vás. Pokaždé však platí, že u nás se dostanete s cenou o něco níže.
Uživatelské licence se dělí na tzv. Essentials a Premium. Premium využijí výrobní firmy a společnosti, které se zabývají servisem zařízení. Všem ostatním je určeno standardní řešení, tedy licence Essentials.
3. Implementace řešení
Postup i cena implementace (zavedení systému), se u každé firmy liší. Odvíjí se od:
počtu vašich účetních jednotek a komplexnosti jejich účetnictví,
množství dat k migraci ze starých softwarů do ERP systému,
kvality dat určených k migraci,
úrovně skladů,
potřeb a míry používání specifických funkcionalit, na které se vás vyptáme,
počtu integrací s vašimi oblíbenými programy, aplikacemi či add-ony,
plánovaného vývoje nových modulů a funkcí na míru pro vás.
To vše jsou zásadní faktory, které ovlivňují, kolik času nad prací strávíme a jak finančně náročná implementace bude.
4. Testování
Abychom měli jistotu, že vše funguje, jak má, podrobujeme systém důkladnému testování. Do něj zapojujeme i vás. Rozsah testování je opět ovlivněný výše zmíněnými faktory – především počtem nových modulů, funkcí a úprav systému na míru. Až po testech přechází systém do ostrého provozu.
5. Školení
Abychom vám pomohli s hladkým přechodem na nový systém a jeho kladným přijetím mezi kolegy, uspořádáme pro vás školení. Běžně školíme všechny uživatele systému. Pokud má vaše společnost vysoký počet oddělení, které budou s ERP systémem pracovat, nabízíme školení tzv. superuživatelů. To znamená, že vyškolíme vedoucí jednotlivých oddělení, kteří si následně zaškolí své týmy.
V případě potřeby vás podpoříme a poradíme přímo ve vaší kanceláři, kam se na pár dní „nastěhujeme“.
6. Měsíční paušál v servisním módu? NE!
Měsíční paušál v On Pointu nevedeme a vždy platíte jen za reálně odvedenou práci. Jakmile systém přejde do ostrého provozu a přepneme do servisního režimu, veškeré práce a konzultace fakturujeme dle počtu odpracovaných a schválených hodin.
A jestli je ERP systém drahý?
Pokud si vyberete správného partnera, který dokáže pojmenovat všechny zásadní procesní zádrhely a příležitosti pro vaši společnost, ušije vám systém přesně na míru. Pak se investice vyplatí. Přinese vám automatizaci, perfektní přehled a sjednocení všech dat na jedno místo, pomůže lépe obchodovat a finančně prosperovat, zlepší spolupráci vašich oddělení i zastupitelnost zaměstnanců… a celkově zvýší hodnotu vaší společnosti.
Je možné, že vaše firma ještě pro ERP řešení nedozrála a pár krůčků chybí. Nebo je naopak právě teď ten správný čas a cena investice vás příjemně překvapí. Tak jako naše současné klienty z MoroSystems, u kterých jsme provedli velkou technologickou (r)evoluci:
„O Business Centralu jsem přemýšlel už delší dobu. Dostal jsem ale radu, že jde o drahé řešení, které je mimo naše možnosti, tak jsem to zavrhl. O opaku mě přesvědčila až přednáška Petra Kupky na téma Plánování a reporting v Business Centralu.“
Jan Rosenberg, CFO MoroSystems
Přečtěte si o ERP systému víc:
Dozrála už vaše společnost k pořízení ERP systému?
Pojďme to společně zjistit na nezávazné konzultaci.
Petr Kupka
Ředitel
Autorka článku: Lenka Kovářová
Hozzászólások