top of page
Search
On Point Services

Co přináší nová verze Business Centralu?



Business Central v.21 má řadu novinek. Ve druhé vlně aktualizace Microsoft představuje funkce, které firmám usnadní práci a ještě zrychlí realizaci projektů. Které to jsou?


Jednodušší sdílení v rámci platformy


Konfigurace integrace OneDrive přináší správcům nové možnosti kontroly, které dokumenty chtějí sdílet napříč týmem nebo firmou. Veškeré sdílené soubory se teď ukládají na OneDrive, takže jsou jednoduše přístupné a každý má svůj jedinečný odkaz se specificky nastavenými právy. Díky tomu už faktury nemusíte tisknout a nosit kolegům – nově soubory na několik kliků pošlete rovnou do Microsoft Teams a Outlooku.



Další aktualizací je omezení počtu kopií stejného souboru. Pokud budete nahrávat dokument ke sdílení, který už na OneDrivu existuje, máte možnost se rozhodnout, zda ho chcete nahradit, nebo přepsat, a ušetřit tak místo na úložišti.


Úpravy v Excelu na pár kliků


Možná vás spíše než šetření místa zajímá šetření času. Pak oceníte novinky týkající se úprav v Excelu. Pokud povolíte OneDrive pro systémové funkce, v Excelu pro web snadno upravíte soubor, který se následně zkopíruje do vaší složky Business Central na OneDrive. Výhodou je vysoká uživatelská přívětivost – veškeré úpravy provedete na pár kliknutí.


Odkazy sdílené přes Teams mají nově náhledy


Čas vám ušetří také aktualizace v rámci Teamsů. Nejen, že soubory sdílíte bez nutnosti otevření aplikace Teams a překlikávání se mezi okny – odkaz nově zobrazuje náhled. Po odeslání souboru se vygeneruje kompaktní karta, díky které ihned vidíte, co soubor obsahuje. Při odeslání si vyberete, zda chcete sdílet pouze odkaz nebo přiložit i zmíněný náhled.



Rozvržení faktury i reportu podle potřeb klienta


Pokud měl váš zákazník speciální požadavky na zaslané dokumenty, museli jste to dříve řešit přes Microsoft partnera. Nebylo možné jen otevřít Word a vše upravit najednou. S novou aktualizací si už poradíte sami. Můžete si nastavit vlastní rozvržení dokladu. Stačí si nadefinovat například prodejní fakturu nebo „Potvrzení prodejní objednávky“ a navrhnout šablonu nebo dynamicky doplnit text. Šablonu následně snadno využijete pro další zákazníky a reporty.


O svých šablonách máte zároveň přehled, a to přes rozbalovací nabídku. S touto funkcí máte na výběr více šablon pro stejnou datovou sadu sestav, třeba rozvržení aplikace Excel, a různé požadavky – například plánování schůzky, hromadnou korespondenci nebo pro záznam schůze představenstva.


Přepínání mezi společnostmi a instancemi bez zmatků


Má vaše firma pobočky v zahraničí nebo potřebujete mít přehled o sesterských společnostech? Doteď jste museli přepínat mezi prostředími pro každou lokalizaci. Nově uvidíte své dostupné společnosti napříč prostředími. Na vše vám stačí jeden odkaz. Ale nebojte, v množství dat se neztratíte. Firmy a instance si rozlišíte pomocí barevného odznaku a popisku o šesti znacích (dříve jste si museli vystačit se třemi).


Další novinky a plány pro D365 Business Central


Microsoft aktualizace provádí na základě konkrétních potřeb svých uživatelů. Ani tentokrát tomu není jinak. Na popud klientů došlo ke zlepšení reportingu a vylepšení v oblasti financí a dodavatelského řetězce. Kromě toho své služby postupně zpřístupňuje dalším zemím a regionům. Cílem je, aby byl Business Central dostupný ve více než polovině všech zemí světa.

Tip: Zjistěte více o další vlně aktualizací na oficiální stránce Microsoftu.


Máte otázku?




Autor: Kristina Sverkunová, Lucie Odehnalová

140 views

Comments


bottom of page