Přemýšleli jsme, jak vám nejlépe představit náš český tým. Nakonec nás napadlo sepsat pár otázek a kolegy prostě vyzpovídat, jako kdyby s vámi seděli v kavárně. A světe div se, dokonce jsme sami zjistili pár věcí, které jsme o sobě navzájem nevěděli!
Tentokrát o sobě řekne pár slov Lenka, která se o náš marketing začala starat ještě předtím, než v kanceláři přibyl její stůl a židle.
1. Co bys řekla sama o sobě?
Jsem kreativní člověk a vždycky jsem chtěla práci, kde to nějakým způsobem uplatním. Dřív jsem myslela, že to bude spíš něco do výtvarna, pak mě ale chytlo psaní. Ke copywritingu se pak nabalil obsahový marketing a nakonec i nějaká ta grafika. :)
2. Jak ses dostala do On Pointu?
Vlastně úplně neplánovaně. On Point založil můj bratr a protože bylo na začátku potřeba vytvořit web, poprosil mě o to. Základní dvojjazyčnou verzi jsme tenkrát chystali během vánočního volna, aby bylo aspoň "něco". Tím to mělo začít i skončit. Měla jsem totiž jinou práci, odkud jsem nechtěla odcházet. Brzo ale začal v On Pointu chybět markeťák a hodilo se, že já jsem firmu už znala... Nakonec jsem si zkrátila v práci úvazek a svůj týden rozdělila na dvě části.
3. Prošla jsi v minulosti i jinými pracovními pozicemi?
Prošla. Studovala jsem Informační studia a knihovnictví, tak mě přirozeně lákalo jít do knihovny. Už při nástupu do školy jsem začala pracovat jako knihovnice v Moravském zemském muzeu a starala se o knihovnu Botanického oddělení. Jenže jsem potřebovala něco víc kreativního. A tak jsem do toho ilustrovala dvě knížky a začala s copywritingem. Když jsem dopsala diplomovou práci o obsahovém marketingu v knihovnách, věděla jsem, že to je ono.
Obsahový marketing je totiž takový hezký marketing. Netlačí na lidi, nic nevnucuje, ale dává jim informace, které pro ně můžou být zajímavé, něco je naučí nebo je pobaví. Ukazuje, jaká firma je, a pomáhá jí budovat vztah s lidmi, kteří ji sledují. A pracuje u toho se spoustou různých formátů - od obrázků a infografik přes články až k videům.
Když jsem svoji diplomku psala, bylo tohle téma v Česku nové, teprve vznikala první knížka o obsahovém marketingu v češtině. Teď už se mu věnuji 5 let, prošla jsem víc než 20 marketingovými a „copy“ projekty a rozhodně budu pokračovat dál.
4. Liší se nějak marketing v ČR, na Maltě a v Nigérii?
Původně jsem chystala stejný obsah ve dvou jazycích, teď už je to ale jinak. Společnost se docela rychle rozrostla a naše pobočky začaly mít rozdílné aktivity, liší se ale i vnímání obsahu v jednotlivých zemích. Řeknu příklad. Naše firma je hodně přátelská a srdečná a u nás v Česku boduje, když to ukazuje a projevuje se to v její komunikaci. Vyplatí se zde nastavovat reálná očekávání. Na Maltě ale mnohem lépe funguje vážnější, profesionální tonalita, i když jsou to velice bezprostřední a veselí lidé. Třeba když píšeme náborový inzerát, vypadá úplně jinak v Česku a úplně jinak na Maltě. Musím říct, že mě tyhle rozdílnosti baví.
Ze stejných důvodů jsme zrovna nedávno rozdělovali komunikační kanály. Teď máme odlišný český a anglický web a každá země má svůj Facebook i LinkedIn. Já už se teď primárně soustředím na český marketing a kolega na Maltě řeší většinu komunikace v angličtině.
5. Když jsi zmínila inzeráty... Jakým lidem by se zde mohlo líbit?
Takovým, co jsou zamilovaní do Business Centralu a NAV jako všichni tady. :) Co nechtějí stát na místě a baví je učit se nové věci. Rádi se smějí. Umí výborně anglicky a nebojí se mluvit. Chtějí dělat dobrou práci a dotahovat ji do konce, a pak s námi rádi zajdou na burger a pivo.
6. Co máš na On Pointu nejraději?
Baví mě, že jsou tu lidé s různou povahou i věkem a hrozně dobře to funguje dohromady a máme si co říct. Že není potřeba hrát si na velkého šéfa a zaměstnance, protože i bez toho mají všichni motivaci odvádět skvělou práci a učit se nové věci. A že zákazník je člověk, se kterým chceme budovat vztah a být s ním v kontaktu, aby se nám spolu dobře pracovalo a výsledek byl co nejlepší.
Comments